Przemyślana i skuteczna kampania marketingowa to klucz do sukcesu każdej – większej i mniejszej – firmy. Współcześni przedsiębiorcy mają w zanadrzu wiele efektywnych narzędzi marketingowych. Mimo dużej konkurencji, jaka panuje na rynku, można więc wypracować świetne wyniki sprzedażowe – właśnie za pomocą strategii marketingowej. Dowiedz się, czym jest program lojalnościowy i czy warto wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie.

Czym są programy lojalnościowe?

Mówiąc krótko: to narzędzia, które pozwalają nawiązać trwałe i wartościowe relacje z obecnymi klientami, ale także zdobyć potencjalnych klientów. Firma oferuje klientom pakiet stałych korzyści (takich jak rabaty, zniżki, limitowane edycje produktów, wymienianie zebranych punktów na nagrody rzeczowe, bezpłatną wysyłkę itp.) – w zamian za to, że klienci lojalnie korzystają z oferty. W tego typu programach lojalnościowych premiowane jest również zapraszanie znajomych do skorzystania z oferty sklepu. Pozwala to w łatwy sposób powiększyć grono klientów. Co więcej – klienci chętniej korzystają z polecenia znajomych, ponieważ im ufają.

Program lojalnościowy – rodzaje

Do wyboru są różne programy lojalnościowe.

  • Tradycyjny – polega na udzielaniu uczestnikom nagród za wydawane pieniądze. Klienci widzą realne korzyści, jakie przynosi im korzystanie z programu. Mają więc pewność, że na nim korzystają. Zasady uczestnictwa są jasne i proste, a sam program lojalnościowy można wdrożyć szybko i bez problemu nim zarządzać.
  • Zdobywanie poziomów – idea tego programu lojalnościowego opiera się na tym, że uczestnicy niejako odblokowują kolejne korzyści, gdy zrealizują zadania (np. kupno produktów za określoną kwotę, dokonanie wymaganej liczby transakcji w danym okresie).
  • Dostępne dla wszystkich uczestników – zasady tych programów lojalnościowych są bardzo proste. Korzyści udostępniane są wszystkim klientom, niezależnie od tego, czy dopiero dołączyli do programu, czy są już stałymi klientami. Ten program jest pomocny, jeśli chcesz zbudować trwałą więź z klientami. Musisz jednak mieć na uwadze, że koszt takiej kampanii jest nieco większy.
  • Programy „grywalizacyjne” – w tym programie lojalnościowym występuje fabuła (jak w grze), a klienci muszą wykonywać jakieś zadania, zbierać punkty itp. Sama gra jest prosta. Warunkiem jest regularne korzystanie z oferty firmy.
  • Programy hybrydowe – można zdecydować się także na program, który łączy cechy kilku powyższych rodzajów programów. W ten sposób można idealnie dopasować program lojalnościowy do specyfiki branży czy strategii marketingowej firmy.
  • Multipartnerski program bonusowy – jest to system, który pozwala na zbieranie punktów u wielu partnerów jednocześnie (nie zaś tylko w jednej firmie).

Na rynku funkcjonują firmy, które zajmują się tworzeniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy z pewnością doradzą, jaki wariant wybrać, by uzyskać pożądane efekty.

Jakie są zalety wdrożenia programu lojalnościowego?

Badania pokazują, że klienci chętnie korzystają z oferty firmy, którą dobrze znają i przez którą czują się docenieni. Każdy człowiek ceni stabilizację – także w sferze zakupów. Programy motywacyjne, system lojalnościowy, rabaty, zniżki i wszelkie oferowane korzyści – to skuteczne elementy, które skłaniają do podejmowania decyzji sprzedażowych.

Klienci są motywowani programami lojalnościowymi do tego, aby częściej robić zakupy. Im więcej wydanych środków – tym większe benefity otrzymują. Wymiernym efektem dla ciebie jako przedsiębiorcy jest zwiększenie konwersji sprzedaży.

Programy lojalnościowe to nie tylko sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie lojalnych klientów. Systemy lojalnościowe mają duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Działania marketingowe nazywane programem lojalnościowym wzmacniają lojalność klientów i wzbudzają powszechne zaufanie społeczności konsumentów.

Stali klienci są dziś na wagę złota. Warto zatem doceniać ich lojalność i oferować im korzystne benefity.

Komentarze

Dodaj komentarz