Jesteś właścicielem, managerem placówki medycznej? A może odpowiadasz za jej marketing i zastanawiasz się, w jaki sposób pozyskiwać dla niej pacjentów? Jak powszechnie wiadomo, w Polsce obowiązuje zakaz reklamy usług medycznych, a próby obejścia przepisów mogą być związane z łamaniem prawa. Stąd też coraz więcej podmiotów z branży medycznej stawia na działania marketingowe, w tym pozycjonowanie stron medycznych. Czym jest takie pozycjonowanie, jakie przynosi korzyści, oraz kto powinien się nim zainteresować, o tym wszystkim piszemy poniżej.

Obecność w wyszukiwarce Google to stałe źródło potencjalnych pacjentów

Jak wiadomo, większość osób szuka informacji o usługach medycznych w internecie, a zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Jeśli dana strona internetowa będzie wysoko w wynikach wyszukiwania Google, ma większe szanse przyciągnąć pacjentów akurat do danej placówki. Badania pokazują, że ponad 90% użytkowników klika na linki z pierwszej strony wyników wyszukiwania, a ponad 30% na pierwszy link.
Dlatego warto zadbać o skuteczne pozycjonowanie, aby roboty Google na wpisane frazy kluczowe wskazały naszą stronę.

Jakie korzyści przynosi umiejętne pozycjonowanie stron medycznych?

W przypadku placówek medycznych optymalizacja strony internetowej, (search engine optimization) jest niezwykle ważna, ponieważ:

– sprawia, że potencjalni pacjenci zapełnią gabinety lekarskie właśnie u nas, a nie u konkurencji,
– pozycjonowanie stron medycznych buduje wiarygodność strony www, silną markę i bazę lojalnych klientów,
– finalnie pozycjonowanie strony internetowej przekłada się na zwiększenie przychodów i rentowności danej placówki medycznej, co jest kluczowe w tej jakże konkurencyjnej branży.

Jakie działania są kluczowe dla pozycjonowania stron medycznych?

Pozycjonowanie stron medycznych wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, ponieważ jak już wspomnieliśmy na wstępie, branżę medyczną dotyczy zakaz reklamowania swoich usług. Nie ma więc tutaj miejsca na pomyłkę. Żadne podjęte przez nas działanie nie może mieć cech reklamy. Dlatego warto zlecić pozycjonowanie stron medycznych profesjonalnej firmie specjalizującej się w marketingu medycznym.
Więcej na ten temat dowiesz się z naszego poradnika: https://medyczny-marketing.pl/service/pozycjonowanie-stron-medycznych/

Wszelkie podejmowane działania powinny składać się z kilku kluczowych działań:

– dobór odpowiednich słów kluczowych, fraz, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki, aby znaleźć informacje na temat świadczeń zdrowotnych, które ich interesują. Słowa kluczowe powinny być związane ze specjalizacją, lokalizacją, problemami i potrzebami pacjentów. Powinny też uwzględniać potoczne określenia i synonimy, które mogą być używane przez użytkowników.
– tworzenie wartościowych treści w danej dziedzinie, które dostarczą potencjalnym pacjentom cennych informacji, które odnajdą bez problemu na stronie placówki,
– optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO, czyli poprawa funkcjonowania i pozycji strony dzięki zastosowaniu odpowiednich technik i narzędzi. Optymalizacja strony internetowej obejmuje takie aspekty jak: szybkość ładowania strony, responsywność, struktura, linki wewnętrzne i zewnętrzne, meta tagi itd.

Kto powinien szczególnie zainteresować się tematem pozycjonowania stron medycznych?

Pozycjonowanie stron medycznych to usługa skierowana do każdej placówki i specjalisty, która chce zwiększyć swoją konkurencyjność i wyróżnić się na rynku usług medycznych. Szczególnie polecane jest dla:

– szpitali, klinik, gabinetów lekarskich, stomatologicznych i innych placówek medycznych, które chcą przyciągać pacjentów z określonego obszaru lub w przypadku ogólnopolskiej sieci placówek chcą zbudować silną markę,
– lekarzy, dentystów, fizjoterapeutów, psychologów, dietetyków i innych specjalistów, którzy chcą budować swoją markę osobistą i przekazywać swoją wiedzę prowadząc na co dzień prywatną praktykę.

Podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie stron medycznych to bardzo ciekawy temat, którym bez wątpienia powinny zainteresować się wszystkie osoby pracujące na co dzień w branży medycznej. I to zarówno odpowiedzialne za marketing, jak i właściciele małych gabinetów, którzy chcą dotrzeć do nowych pacjentów.

Udostępnij w mediach społecznościowych

Komentarze

Dodaj komentarz