Wiele jest na rynku przypadków, gdy z pozoru podobne firmy osiągają zupełnie różne wyniki finansowe. Patrząc na to z boku, można przypuszczać, że stoi za tym różna jakość obsługi klienta, cena, po której towary bądź usługi są oferowane, a być może nawet jakość usług posprzedażowych. Jak się jednak okazuje, w przeważającej większości odpowiedzialna jest za to zupełnie inna strategia marketingowa.
Co stanowi duży problem?
Nie da się ukryć, że każda firma do rozwoju, zaistnienia na rynku i w świadomości klientów, musi się odpowiednio zareklamować. To właśnie dlatego nowo powstałe firmy ruszają na podój rynku z dynamicznymi, ciekawymi i przykuwającymi uwagę akcjami marketingowymi. Wraz jednak ze wzrostem sprzedaży, świadomości marki, a także rzecz jasna przychodów, impet akcji marketingowych maleje, aż osiąga nieodpowiednie wartości. W efekcie tego dochodzi do sytuacji, gdy przedsiębiorstwo przestaje się rozwijać, a nawet może zacząć tracić klientów.
Żeby do tego nie dopuścić, bardzo wielu specjalistów zaleca wykorzystywanie możliwości, jakie daje marketing automation. Automatyzacja marketingu pozwala wykorzystywać specjalistyczne narzędzia, które umożliwiają zautomatyzowanie powtarzalnych działań marketingowych. System ten składa się z szeregu narzędzi, które mają za zadanie gromadzić dane o użytkownikach i klientach, a także pozwalają prowadzić działania marketingowe na wielu niezależnych od siebie kanałach. Możliwe jest w ten sposób wysyłanie do konkretnej grupy odbiorców spersonalizowanych reklam i propozycji zakupowych. Jakie narzędzia w głównej mierze są wykorzystywane? Wspomnieć tu trzeba przede wszystkim o wiadomościach e-mail, lecz także o wyświetlanych na stronie reklamach pop-up, spersonalizowanych formularzach kontaktowych czy też odpowiedniej budowie landing page.
Jakich informacji może dostarczać marketing automation?
Jak więc widać automatyzacja marketingu to naprawdę ciekawe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli jednak zechce się wdrożyć takie narzędzie, trzeba się przede wszystkim dowiedzieć, jak ono działa. Najważniejszą informacją jest oczywiście to, jakie dane o użytkownikach system ten gromadzi.
Jak już zostało to wcześniej wspomniane, podstawą działania tego systemu jest zdobywanie informacji na temat klientów. Jakie są to konkretnie dane? System pozwala na zbieranie różnorodnych danych o użytkownikach, którzy odwiedzają stronę internetową danego przedsiębiorstwa. Rzecz jasna zapisywane są podstawowe informacje takie jak numer IP komputera, jego system operacyjny, rodzaj przeglądarki internetowej, typ urządzenia, język klienta, a także podstawowe dane geograficzne.
Co jednak najciekawsze, system ten pozwala zbierać dane również o tym, jak dany klient zachowuje się na stronie internetowej. Odnotowywane jest zatem to, czego dokładnie szukał, jak długo spędził na przeglądaniu konkretnych pozycji i jakie formy płatności i wysyłki rozważał.
Rzecz jasna lista zbieranych informacji od użytkowników jest znacznie większa. Wiele szczegółów na ten temat można dowiedzieć się, korzystając ze strony internetowej https://digitalk.pl/uslugi/e-mail-marketing-i-marketing-automation/ .
Podstawowe narzędzia marketing automation
Kolejną bardzo ważną sprawą, o której nie można zapominać, jest to, jakie konkretnie narzędzia wykorzystywane są do komunikacji z klientem. Jakimi metodami można do niego dotrzeć z nową ofertą i propozycjami zakupów?
Jak już wcześniej zostało to wspomniane, podstawowym kanałem informacyjnym jest oczywiście email. Umożliwia on najwygodniejsze, a przede wszystkim najefektywniejsze przekazywanie informacji. Oprócz poczty mailowej często wykorzystywane są także SMS-y, Chatboty czy też Live chat.
Jakie są najważniejsze zalety marketing automation?
Jak doskonale widać możliwości tego systemu są naprawdę ogromne. Warto się jednak teraz zastanowić nad tym, jakie są jego konkretnie korzyści. Co można uzyskać, jeśli wdroży się ten system w swoim przedsiębiorstwie?
Przede wszystkim zauważyć trzeba tu ogromną oszczędność dla firmy wynikającą z możliwości zatrudniania mniejszej ilości pracowników. Z uwagi na zautomatyzowanie procesów marketingowych, nad obsługą systemu może pracować o wiele mniejsza ilość osób.
Rzecz jasna zauważalne w bardzo krótkim czasie od wdrożenia systemu jest znaczne zwiększenie dochodów. System generuje wzrost transakcji, a w efekcie tego przyczynia się do zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Na koniec zauważyć jeszcze trzeba, że wprowadzenie takiej automatyzacji pozwoli wykorzystywać pełnie potencjału ludzkiego, który się posiada. Pracownicy nie będą musieli wykonywać żmudnej pracy, ponieważ wszystkim zajmie się automat. Dzięki temu będą mogli poświęcać się pracy nad bardziej kreatywnymi i twórczymi zajęciami, co w dłuższej perspektywie przyniesie ogromne korzyści dla przedsiębiorstwa.
Czy warto wykorzystywać to narzędzie?
Lista zalet systemu automatycznego marketingu jest naprawdę bardzo duża. Czy widząc je, powinno się mieć jeszcze jakieś wątpliwości przed jego wprowadzeniem? Jak można się domyślić, są one absolutnie nieuzasadnione. Jest to doskonałe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa, które pozwoli znacznie zwiększyć przychody.
Komentarze