Jak cię widzą, tak cię piszą. W tym powiedzeniu nie ma przesady, szczególnie jeśli mówimy o biznesie. Czy tego chcemy, czy nie – wizerunek wpływa na wiele aspektów. Od budowania relacji z klientami, przez postrzeganie marki, aż po stosunek kontrahentów do twojej firmy. Dobre zdjęcia biznesowe to kluczowy element strategii biznesowej, dlatego przybywamy z praktycznym poradnikiem. Z tego artykułu dowiesz się, jak wybrać odpowiedniego fotografa i jak pozować do zdjęć biznesowych, by zalśnić na biznesowym firmamencie.

Jak zrobić dobre zdjęcia biznesowe? Podstawa to doświadczony fotograf

Wykonanie zdjęć biznesowych to tylko z pozoru łatwe zadanie. Tak naprawdę znaczenie ma każdy detal, kąt ujęcia i przemyślana kompozycja. To dlatego tak ważny jest wybór dobrego fotografa. No właśnie: co to znaczy „dobry” fotograf?

To przede wszystkim doświadczona osoba, która ma za sobą dziesiątki sesji dla klientów biznesowych. Fotograf powinien rozumieć zarówno oczekiwania klienta, jak i specyfikę branży, w której działa. Rolą fotografa jest doradzić w kwestii miejsca na sesję oraz właściwego ubrania.

Dużą zaletą jest możliwość wykonania sesji w każdym terenie, nawet w niecodziennych warunkach. Dobry fotograf zadba o to, abyś nie musiał się niczym martwić. Ma w zanadrzu profesjonalny sprzęt oraz niezbędne akcesoria.

Przed podjęciem współpracy koniecznie sprawdź portfolio fotografa, aby zapoznać się z jego pracami. Profesjonalista bez problemu odpowie na każde twoje pytanie i rozwieje wątpliwości, jeśli takie się pojawią.

Wiele cennych informacji na temat fotografii biznesowej znajdziesz tutaj: https://www.olakubica.com/fotografia-biznesowa. Jeśli potrzebujesz profesjonalnego fotografa, który dojedzie do każdego zakątka Polski, to dobrze trafiłeś.

Sprawdź ofertę i już dziś umów się na sesję biznesową. Tymczasem podpowiadamy, jak należy się przygotować do takiej sesji.

Jak przygotować się do sesji wizerunkowej?

Przed sesją warto przemyśleć kilka kwestii i ustalić je ze swoim fotografem. To przede wszystkim:

  • Cel sesji – mogą to być zdjęcia do portfolio, portrety biznesowe pracowników na stronę internetową lub fotografie potrzebne do komunikacji w mediach społecznościowych.
  • Scenariusz sesji – może chciałbyś sfotografować pracowników (lub siebie) w czasie wykonywania określonych czynności, związanych z firmą? Fotograf bez problemu wykona dla ciebie różne ujęcia.
  • Miejsce sesji – jak wspomnieliśmy, sesja może się odbywać w różnych miejscach. Najbardziej klasycznym miejscem jest studio fotograficzne, ale klienci często decydują się na uwiecznienie swoich pracowników w biurze czy siedzibie firmy. Możliwe jest też wykonanie zdjęć w plenerze.

Pozowanie, rekwizyty i wygląd – o czym trzeba pomyśleć przed sesją?

Nie można pominąć szczegółów, które są niezwykle istotne. W kwestii przybierania odpowiedniej pozy z pewnością doradzi fotograf. Nie warto się spinać, wprost przeciwnie – mile widziane są luz i swoboda. Dobry fotograf zadba o taką atmosferę w czasie sesji, że przyjdzie ci to bez trudu.

Kolejna kwestia to wygląd. Pamiętaj, że najlepiej sprawdza się klasyka. Stonowane barwy, proste kroje i subtelny makijaż. Ubrania powinny być eleganckie, ale muszą przy tym pasować do charakteru sesji.

Jeśli chcesz pokazać pracę ogrodnika, to nie wbijesz się w luksusowy garnitur w grządkach – jasna sprawa! Ubrania zawsze powinny być jednak estetyczne. W biurze sprawdzą się klasyczne kostiumy czy garnitury dla panów.

Podczas sesji możesz wykorzystać rekwizyty, które kojarzą się z twoim zawodem. Mogą to być narzędzia czy sprzęt (laptop, instrument muzyczny, stetoskop, sztućce itp.). Fotografie biznesowe mogą posłużyć również do zaprezentowania swoich produktów.

Możliwości jest naprawdę wiele. Najważniejszy jest wybór doświadczonego fotografa, który przeprowadzi cię przez cały proces i dostarczy doskonałe technicznie zdjęcia.

Komentarze

Dodaj komentarz