Dzięki obecności Polski w Unii Europejskiej sprzedaż internetowa zagraniczna jest nie tylko na wyciągnięcie ręki, ale i bardzo prosta. Nic zatem dziwnego, że decyduje się na nią coraz więcej przedsiębiorców. Na co zwrócić uwagę, planując sprzedaż międzynarodową?
Tłumaczenie sklepu internetowego
Jeśli przedsiębiorca posiada już własny sklep online, nie musi decydować się na stworzenie nowego od podstaw. Często wystarczy wykonanie konkretnej wersji językowej na już istniejącym portalu. Sprzedaż międzynarodowa (https://www.idosell.com/pl/sprzedaz-miedzynarodowa/) wymaga jednak przetłumaczenia strony www. Treści nie muszą być przetłumaczone „jeden do jednego”, ale muszą zawierać najważniejsze informacje na temat zakupów. Regulamin sklepu, polityka prywatności, informacje na temat wysyłki, dostawy i zwrotów, a także najważniejsze dane dotyczące towarów to podstawa. Co istotne, treść powinna być dopasowana przekazem do zagranicznych odbiorców zarówno pod względem obowiązujących przepisów prawnych, jak i lokalnych niuansów językowych. Ponadto obsługa zagranicznego klienta również powinna odbywać się w jego rodzimym języku.
Wdrożenie płatności walutowych
Kolejną ważną kwestią jest dostosowanie się do międzynarodowego systemu rozliczeń i płatności oraz wynikające z tego wdrożenie płatności walutowych. Ceny produktów nie mogą zatem być wyświetlane w złotówkach, ale w obowiązującej dla danego kraju walucie. Ponadto należy zainstalować różne sposoby płatności. Niektórzy klienci preferują tradycyjne przelewy bankowe, inni wolą szybkie płatności online, a jeszcze inni płatności za pobraniem. Ważne jest zatem, aby dostosować je do różnych oczekiwań klientów. Pozostawienie zaledwie jednej czy dwóch form płatności może sprawić, że klient zrezygnuje z zakupu i sprzedaż międzynarodowa nie okaże się sukcesem.
Profesjonalna analiza rynku
Bardzo istotną kwestią jest analiza zagranicznego rynku. Sprzedaż międzynarodowa może opierać się na innych cenach i zapotrzebowaniu klientów niż w Polsce. Nie należy zatem podejmować decyzji o ekspansji na nowe rynki i budować planu biznesowego na bazie wyłącznie danych z Polski. Warto przeanalizować ceny i wysokości marż w poszczególnych kanałach sprzedaży, osobno w każdym kraju. To pozwoli wyciągnąć rzetelne wnioski dotyczące konkretnych strategii sprzedażowych.
Komentarze