Od optymalizacji współczynnika konwersji w dużej mierze zależy od odpowiedniego przygotowania kampanii marketingowej. Kampania powinna mieć jasno określoną grupę docelową, a jej cele powinny być możliwe do zmierzenia pod kątem realizacji. Optymalizacja konwersji ma kluczowe znaczenie dla skuteczności prowadzonych działań. Co powinno się wiedzieć o optymalizacji współczynnika konwersji?
1. Od czego zacząć proces optymalizacji konwersji?
2. Co wpływa na współczynnik konwersji?
3. Zaufaj specjalistom CRO
Optymalizacja współczynnika konwersji sprawia, że wydatki na kampanie marketingowe szybciej się zwracają, a sama kampania przynosi lepsze rezultaty. W celu osiągnięcia oczekiwanego współczynnika powinno się przeprowadzić szereg prac, które poprawią dopasowanie działań do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Równie ważne jest testowanie różnych wariantów działań, by wybrać spośród nich te, które wykazują najwyższą skuteczność. Co jeszcze powinno się wiedzieć, by uzyskać wzrost współczynnika konwersji?
Od czego zacząć proces optymalizacji konwersji?
Proces optymalizacji konwersji rozpoczyna się od zrozumienia potrzeb klientów. Określenie grupy docelowej, jej preferencji i oczekiwań ułatwia dostosowanie komunikacji i uzyskanie wzrostu sprzedaży. Równie istotne jest określenie celów konwersji, a więc działań, które użytkownicy mają wykonać na stronie. Przykładem konwersji jest nie tylko sprzedaż, ale i wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się do newslettera. Działania powinny zatem jasno wskazywać, który cel chce się spełnić, gdyż w przeciwnym razie zwiększenie współczynnika konwersji staje się niemożliwe.
W procesie optymalizacji współczynnika konwersji powinno się przetestować różne rozwiązania, by wyodrębnić te, które przynoszą efekty. Jeśli któreś z działań jest nieskuteczne, powinno się dokonać jego modyfikacji. Uwzględnienie psychologii konsumenta pomaga zrozumieć motywacje i potrzeby użytkowników, by w ten sposób efektywniej modyfikować kampanie marketingowe. Wszelkie działania należy przez cały czas monitorować i optymalizować za pomocą narzędzi do analityki internetowej. Bez odpowiednich narzędzi trudno realnie ocenić, jak przebiega optymalizacja konwersji i jakie są jej zmiany w czasie.
Co wpływa na współczynnik konwersji?
W ramach prac nad optymalizacją konwersji powinno się sprawdzić, czy struktura i nawigacja strony są intuicyjne i przystępne. W przeciwnym razie użytkownicy będą mieć problemy z poruszaniem się po niej, co negatywnie wpłynie na współczynnik konwersji. Treść i komunikacja powinny być nie tylko przystosowane do charakteru grupy docelowej, ale i wartościowe oraz angażujące. Wciągająca, użyteczna treść podnosi współczynnik konwersji, podobnie jako wykorzystywanie technik perswazji. Call to action i inne metody sprawiają, że użytkownicy wykazują wyższą skłonność do wykonania określonego działania. Samodzielnie trudno przeprowadzić całą optymalizację konwersji, dlatego warto zlecić ją specjalistom, zajmującym się CRO, czyli Conversion Rate Optimization.
Zaufaj specjalistom CRO
Specjaliści, którzy zajmują się Conversion Rate Optimization, dokonają profesjonalnego audytu i analizy danych dotyczących dotychczasowej konwersji i prowadzonych działań marketingowych. Dzięki pomocy specjalistów można poprawić intuicyjność menu i stworzyć przejrzystą ofertę, która lepiej odpowiada na oczekiwania danej grupy docelowej. Ponadto z pomocą doświadczonych osób tworzy się skuteczniejsze landing page i zdobywa się przewagę nad konkurencją bez ponoszenia nadmiernie wysokich kosztów.
Komentarze