Rynek kosmetyczny stale rośnie i zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne także. To właśnie dlatego jest to świetny pomysł na dochodowy biznes. O czym warto pamiętać otwierając salon kosmetyczny i na co zwrócić szczególną uwagę przed podjęciem jakichkolwiek działań? Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne wskazówki.
Zbadaj rynek
Zanim otworzysz własny salon, koniecznie poznaj swoją konkurencję. To istotny punkt jeszcze zanim zaczniesz. Zrób reasearch cen i usług Twojego otoczenia. Warto też podpytać znajomych i rodzinę, z jakich usług korzystają najczęściej i ile za nie płacą. To pozwoli Ci stworzyć wstępny zarys tego, co zaproponujesz przyszłym klientom. Warto też, abyś zobaczyła, jak wygląda konkurencja w innych miastach o podobnej liczbie ludności.
Zbuduj własną markę
Konkurencję masz prawdopodobnie sporą. Musisz więc w jakiś sposób się wyróżnić. Zastanów się w jaki sposób możesz to zrobić. Może będą to vouchery prezentowe na ładnym papierze w zalakowanej kopercie? A może pakiety usług? Specjalna kawa, której klienci nie napiją się nigdzie indziej? Spraw, aby ludzie o Tobie dobrze mówili. Wyrobienie marki sprawi, że zacznie działać poczta pantoflowa.
Przygotuj biznesplan i wybierz odpowiedni lokal
Biznesplan to podstawa. Musisz go dobrze rozpisać, aby nie było zaskoczenia “w trakcie”. Oszacuj wszystkie koszty związane z prowadzeniem salonu kosmetycznego, w tym ceny produktów, czas na wykonanie usług, ich rentowność. Zaplanuj również, jakie działania marketingowe podejmiesz, aby klienci o Tobie usłyszeli.
Istotny jest również wybór lokalu. Lokalizacja w centrum miasta? W porządku, ale zwróć uwagę na koszty i…tak prozaiczne sprawy, jak parking. Wiele lokali w świetnych lokalizacjach stoi pustych, bo klienci nie mają gdzie zaparkować albo gdzie nie dojeżdża komunikacja miejska. Pamiętaj też o naturalnym świetle w lokalu, układzie pomieszczeń, który pozwoli Ci na pracę i ewentualne rozszerzenie usług w przyszłości.
Zadbaj o niezbędne formalności
Otwarcie salonu kosmetycznego to też szereg formalności związanych nie tylko z założeniem firmy. Tę czynność możesz wykonać stacjonarnie lub on-line. W przypadku tego typu działalności musisz spełniać szereg wymogów i odpowiednio dostosować lokal do wymogów sanepidu. Projekt technologiczny salonu kosmetycznego nie jest co prawda tak skomplikowany, jak np. w przypadku otwarcia lokalu gastronomicznego, jednak i tutaj warto skorzystać z pomocy specjalistów. Jeśli więc nie wiesz, jak się za to zabrać, skorzystaj z ich pomocy: https://horeca-design.pl/projekty-technologiczne-salonow-beauty/.
Wyposażenie salonu kosmetycznego
Kiedy już wiesz, jakie typu usług będziesz wykonywać, jak będzie wyglądał Twój lokal, czas na sprzęt. Meble do salonu kosmetycznego, fotele, sprzęt niezbędny do wykonywania zabiegów możesz zamówić w hurtowniach kosmetycznych. Tam również znajdziesz wszelkiego rodzaju sprzęty i produkty potrzebne do wykonywania pracy. Wybierając wyposażenie, sprawdzaj certyfikaty bezpieczeństwa oraz kraj produkcji. Polskie sprzęty mogą być nieco droższe, aniżeli np. chińskie, jednak stawiaj na jakość – często cena idzie w parze z trwałością.
Zareklamuj się
Wieści o nowo otwartym salonie kosmetycznym, zwłaszcza w mniejszym mieście, szybko się rozejdą. Na początku możesz mieć sporo klientów, bo zadziała efekt świeżości. Nie spoczywaj jednak na laurach. Wiele biznesów zamyka się w pierwszym roku od otwarcia, bo nie mają pomysłu na reklamę. Zadbaj o to od samego początku.
Internet to jedno z miejsc, w którym powinnaś zaistnieć. Konto w mediach społecznościowych? Jak najbardziej! Co jednak ważne, powinnaś znaleźć czas, żeby je aktualizować. Posty i inne materiały dodawane raz na pół roku raczej nie przyciągną nowych klientów.
System rezerwacji, który znają wszyscy? Również powinnaś tam być. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu klienci sami będą mogli zapisywać się na zabiegi i usługi, a system przypomni im o wizycie SMS-em lub mailem. Ty z kolei zdejmiesz z siebie obowiązek prowadzenia kalendarza w formie tradycyjnej, gdzie łatwo o pomyłkę.
Jak widzisz, abyś mógł otworzyć własny salon kosmetyczny, potrzebujesz czegoś więcej niż samego pomysłu i chęci. Przejrzyj poradniki branżowe, skorzystaj z pomocy profesjonalnych doradców, którzy przygotują dla Ciebie projekt technologiczny i biznesplan. Dzięki tym działaniom zyskasz pewność, że Twój biznes ma szanse na powodzenie.
Komentarze