Google Ads to system reklamowy, który cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Co warto wiedzieć na temat tej formy reklamy? Sprawdź!

Reklama Google Ads – co to jest?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system, który umożliwia płatną reklamę w Google (zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i na stronach odwiedzanych przez użytkowników). Bardzo popularnym rodzajem reklam Ads są reklamy tekstowe, które często możemy zauważyć na samej górze oraz samym dole wyszukiwarki Google. Takie linki sponsorowane można łatwo rozpoznać – nad adresem URL strony widnieje wyboldowany napis „Reklama”. Linki sponsorowane nie są jednak jedyną formą promowania się w wyszukiwarce Google. Właściciele sklepów internetowych często korzystają również z reklam graficznych. Polegają one na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania oferty sklepu w postaci zdjęć produktów oraz najistotniejszych informacji na ich temat. System Google Ads jest popularny na całym świecie. Korzystają z niego duże przedsiębiorstwa oraz niewielkie firmy. 

Google PPC – na czym to polega?

Kampanie Google Ads najczęściej rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click). Taka forma rozliczenia polega na tym, że reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego reklamę. Opłata nie jest natomiast pobierana za samo wyświetlenie się reklamy w wynikach wyszukiwania. Warto mieć na uwadze, że ceny linków sponsorowanych mogą się różnić w zależności od wielu czynników, do których zaliczamy między innymi:

  • Dobór słów kluczowych (poszczególne słowa kluczowe mogą mieć różną popularność);
  • Dopasowanie słów kluczowych do treści reklamy;
  • Umiejscowienie reklamy;
  • Konkurencyjność branży.

Inne formy rozliczenia kampanii Google Ads

Reklamy w sieci reklamowej Google Ads mogą być też rozliczane w innych modelach. Najczęściej nie dotyczą one jednak samej wyszukiwarki, ale sieci reklamowej (portali partnerskich). Możemy wyróżnić następujące formy rozliczenia:

  • CPM (cost per mile) – czyli rozliczanie za tysiąc wyświetleń, które stosowane jest najczęściej w przypadku reklam na stronach partnerskich Google.
  • CPA (cost per action) – polega na pobieraniu opłat dopiero za wykonanie określonej akcji na stronie (zakup produktu, pobranie e-booka).
  • CPV (cost per view) – to popularne w serwisie YouTube rozliczanie się za liczbę obejrzanych reklam.

Kampanie Google Ads – zalety

Kampanie Google Ads są szeroko wykorzystywane na całym świecie. Nic dziwnego – taka forma reklamy ma wiele zalet. Należą do nich między innymi:

  • Możliwość dotarcia do odpowiednich osób – reklamy Google są wyświetlane tak, aby docierać do osób o określonych zainteresowaniach.
  • Szybkość uruchomienia reklamy – reklama Google Ads pojawia się w wyszukiwarce od razu po włączeniu kampanii, co jest świetnym rozwiązaniem w przypadku ofert sezonowych czy wyprzedażowych.
  • Atrakcyjny system płatności – w systemie opłat PPC pieniądze są pobierane tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na Twoją reklamę.
  • Pełna mierzalność działań – korzystając z Google Ads, możesz na bieżąco sprawdzać, ile osób kliknęło w reklamę, odwiedziło Twoją witrynę czy kupiło dany produkt.
  • Proste zarządzanie kampaniami – Google Ads udostępnia narzędzia, które pozwalają na łatwe zarządzanie swoim kontem.

Kampania Google Ads – zaufaj profesjonalistom

Samodzielne stworzenie skutecznej kampanii Google Ads nie należy do najłatwiejszych zadań. Proces ten wymaga czasu, wiedzy i umiejętności. Warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy mają duże doświadczenie w tworzeniu reklam Google. Jeśli zależy Ci na skutecznej kampanii reklamowej, zapoznaj się z ofertą funkymedia.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz