Właściwie każda podróż zaczyna się dziś od przeszukania internetu. Posiadanie profesjonalnej strony internetowej to dla hotelu absolutny obowiązek. Dobrze zaprojektowana witryna jest jego wizytówką i jako taka w ogromnym stopniu wpływa na postrzeganie jego oferty oraz możliwość dotarcia z nią do potencjalnych klientów. Jak jednak powinna ona wyglądać? Komu zlecić wykonanie serwisu? To wyjaśniamy w nowym artykule.
Strona internetowa dla hotelu. Co trzeba o niej wiedzieć?
Większość decyzji o dokonaniu rezerwacji w danym hotelu podejmowana jest na podstawie pierwszego wrażenia po wejściu stronę hotelu. Profesjonalnie wykonana, estetyczna i w pełni funkcjonalna witryna www może w znaczący sposób wpłynąć na postrzeganie obiektu i jego odbiór wśród klientów. Największe znaczenie mają wysokiej jakości zdjęcia, atrakcyjny design i podanie ważnych dla klientów informacji w czytelny sposób. Przestrzeganie tych zasad pomoże w zrobieniu dobrego pierwszego wrażenia i tym samym skłonić odwiedzających do dokonania rezerwacji w danym obiekcie.
Strona internetowa hotelu to doskonała przestrzeń do tego, by zaprezentować ofertę hotelu w sposób atrakcyjny i przejrzysty. Dotyczy to nie tylko wnętrz i usług dostępnych dla klientów, ale też jego lokalizacji i związanych z nią korzyści. Przygotowane w profesjonalny sposób zdjęcia najbliższej okolicy oraz precyzyjne wskazówki dotyczące dojazdu jeszcze bardziej ułatwią przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości.
Jaka powinna być strona hotelu? Łatwa i szybka nawigacja
Nawigacja po stronie internetowej hotelu powinna być intuicyjna i przejrzysta. Przy projektowaniu witryny koniecznie powinniście wziąć pod uwagę to, by goście mieli możliwość łatwego znalezienia informacji o dostępnych pokojach, cenach, usługach oraz lokalnych atrakcjach. Dobrze zorganizowana strona z logicznie zorganizowanymi kategoriami i opcjami filtrowania zwiększa komfort użytkowania i zmniejsza ryzyko frustracji. To z kolei na pewno przełoży się na większą liczbę rezerwacji.
Ważnym elementem nowoczesnej strony hotelowej powinna być sekcja umożliwiająca dokonanie rezerwacji online. System musi być prosty w obsłudze, bezpieczny i aktualizowany w czasie rzeczywistym. Udostępnienie bezpiecznych płatności online oraz możliwości dodawania specjalnych życzeń sprawi, że cały proces rezerwacji stanie się wygodniejszy i jeszcze bardziej zachęci użytkowników do dokonania rezerwacji.
Strona internetowa hotelu – jakie treści powinny się na niej znaleźć?
Jedną z najpoważniejszych przeszkód w budowaniu wizerunku hotelu jest brak transparentnej polityki cenowej. By uniknąć nieporozumień i zdobyć zaufanie potencjalnych gości, hotel powinien zapewnić pełen wgląd w ceny za pokoje oraz dodatkowe usługi. Wszelkie opłaty dodatkowe powinny być jasno przedstawione i opisane na stronie.
Strona internetowa powinna komunikować się z potencjalnymi gośćmi w sposób podkreślający korzyści płynące z pobytu w danym hotelu. Zamiast skupiać się jedynie na cechach obiektu, warto mówić o tym, jakie korzyści przyniesie gościom pobyt w hotelu. Takie podejście sprawi, że oferta stanie się bardziej atrakcyjna i zrozumiała. Duże znaczenie ma też częste aktualizowanie treści na stronie. Chodzi przede wszystkim o informacje dotyczące ofert specjalnych, promocji, organizowanych na terenie hotelu wydarzeniach lub zmianach sezonowych.
Strona internetowa hotelu a integracja z mediami społecznościowymi
Ogromne możliwości dotarcia do nowych klientów dają media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Integracja strony internetowej z tymi platformami pozwala na efektywne wykorzystanie ich potencjału. Dodanie przycisków do udostępniania treści oraz linków do profili hotelu w mediach społecznościowych na stronie internetowej sprawia, że goście mogą łatwo dzielić się swoimi doświadczeniami i promować hotel w sieci. W ten sposób zwiększycie zasięg działań marketingowych i buduje większą rozpoznawalność marki.
Obecność na platformach social mediowych umożliwia hotelowi budowanie społeczności wokół swojej marki. Regularne aktualizacje, posty o interesujących wydarzeniach, promocjach czy specjalnych ofertach angażują gości i potencjalnych klientów. Hotel może też szybko odpowiadać na pytania, komentarze czy opinie gości.
Integracja z mediami społecznościowymi wspiera też działania SEO, generując dodatkowy ruch na stronie hotelu. Linki zamieszczane w postach, artykułach czy komentarzach kierują użytkowników na stronę internetową, a to w większości przypadków przyczynia się do poprawy jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Inwestycja w wysokiej jakości stronę internetową oraz jej integrację z mediami społecznościowymi na pewno przyniesie waszemu hotelowi spore korzyści. Jeśli szukacie sposobu na to, by wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do nowych klientów, powinniście dobrze przyjrzeć się witrynie obiektu i w razie potrzeby wprowadzić konieczne zmiany. Świetnie zaprojektowaną, funkcjonalną stronę możecie zamówić na https://hotelwsieci.pl/uslugi/strona-internetowa-hotelu/. Dzięki niej do hotelu na pewno dotrze więcej podróżnych, a to przełoży się na widoczne zwiększenie zysków.
Komentarze